Přeskočit na hlavní obsah
Black Weeks až -15 %
Bezplatné poradenství

Obchodní a dodací podmínky

Na této stránce naleznete zkrácený přehled hlavních bodů obchodních podmínek. Váš nákup na www.jungheinrich-profishop.cz se řídí plným zněním obchodních podmínek, ke stažení ZDE:

Plné-znění-VODP-Eshop-verze.pdf

 Obchodní podmínky

Platné od 13.10.2025

Provozovatelem internetového obchodu www.jungheinrich-profishop.cz a www.shop.jungheinrich.cz je: Jungheinrich (ČR) s.r.o., se sídlem Říčany, Modletice 101, PSČ 251 01, Česká republika, IČ: 47123591, DIČ: CZ47123591, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 12802

Bankovní spojení: 1120810176/0100 Telefonní kontakt: 313333111

E-mail: info@jungheinrich.cz nebo profishop@jungheinrich.cz

  1. Základní ustanovení

Tyto obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího a platí pro nákup v internetovém obchodě www.jungheinrich-profishop.cz a internetovém obchodě www.shop.jungheinrich.cz. Práva a povinnosti účastníků kupní smlouvy uzavřené v rámci uvedeného internetového obchodu se řídí, není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak, příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“).

  1. Vymezení pojmů

Internetovým obchodem se rozumí internetový obchod www.jungheinrich-profishop.cz a/nebo www.shop.jungheinrich.cz. Oba internetové obchody jsou určeny výhradně pro kupující-podnikatele.

Prodávajícím se rozumí provozovatel internetového obchodu, který v rámci své podnikatelské činnosti prodává kupujícím zboží ze své nabídky.

Kupujícím se rozumí kupující-podnikatel, tj.

zákazník internetového obchodu www.jungheinrich-profishop.cz nebo www.shop.jungheinrich.cz, který nakupuje zboží nabízené v rámci internetového obchodu pro vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činnost či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Pokud kupující objednává zboží v pozici podnikatele, je povinen uvést již ve své objednávce své identifikační číslo (IČO) a daňové identifikační číslo (DIČ).

Přístupem do internetového obchodu a jeho používáním zákazník potvrzuje a zaručuje, že vystupuje jako podnikatelský subjekt, instituce nebo organizace a nakupuje produkty výhradně pro profesionální, komerční, institucionální nebo organizační použití. Nákupy soukromými nepodnikajícími osobami (B2C) nebo pro osobní potřebu nejsou povoleny.

Kupní smlouvou se rozumí smlouva uzavřená ke koupi zboží nabízeného v rámci internetového obchodu mezi prodávajícím a kupujícím.

  1. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.

3.2. Veškerá prezentace zboží umístěná v rámci internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ

se nepoužije. Po dokončení objednávky bude kupujícímu zasláno automatické e-mailové potvrzení o přijetí této objednávky. Zasláním automatického potvrzení o přijetí objednávky není uzavřena kupní smlouva. Za okamžik uzavření kupní smlouvy se považuje okamžik potvrzení objednávky pracovníkem prodávajícího, a to e-mailem, telefonicky, či jinou formou.

3.3. Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek dodat zboží kupujícímu a kupující je povinen zboží převzít a uhradit kupní cenu zboží, včetně sjednaných nákladů na dopravu, balné apod. Nedílnou součást uzavřené kupní smlouvy tvoří tyto obchodní podmínky, přičemž odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi pro případ, že bude uzavřena kupní smlouva, souhlasí.

3.4. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá. Prodávající nenese jakoukoli odpovědnost za chyby při přenosu dat, případně za škodu v rámci výpadku ICT.

3.5. Vlastnické právo přechází na kupujícího po převzetí zboží kupujícím či po úplném zaplacení kupní ceny podle toho, co nastane později (výhrada vlastnického práva prodávajícího). Kupující je povinen po dobu výhrady vlastnického práva prodávajícího zboží odpovídajícím způsobem označit jako vlastnictví prodávajícího. Eventuální náklady prodávajícího spojené s uplatněním výhrady vlastnictví (včetně případných nákladů na právní služby a soudní výlohy) jdou k tíži kupujícího. Kupující nese po celou dobu trvání výhrady vlastnictví riziko vzniku škody, riziko odcizení, náklady spojené se skladováním, pojištěním, riziko škody způsobené třetím osobám a jakékoliv jiné související náklady a rizika. Kupující je povinen po dobu platnosti výhrady vlastnického práva prodávajícího pojistit dodané zboží proti všem rizikům. Kupující je povinen neprodleně oznámit prodávajícímu všechny škody na dodaném zboží, jakož i všechna exekuční opatření vůči tomuto zboží podléhajícímu výhradě vlastnického práva a zaslat prodávajícímu kopie přípisů týkajících se exekučního řízení, kterým může být zboží ohroženo. Kromě toho je kupující povinen učinit veškerá opatření k tomu, aby zboží, na něž se vztahuje výhrada vlastnického práva prodávajícího, nebylo zahrnuto do majetku kupujícího a nepodléhalo tak exekuci. V případě zahájení insolvenčního řízení na majetek kupujícího je kupující povinen oznámit tuto skutečnost neprodleně prodávajícímu a zároveň učinit veškerá opatření, jakož i poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost, aby zboží, na nějž se výhrada vlastnictví vztahuje, nebylo zahrnuto do majetkové podstaty kupujícího. Kupující v případě, že je v prodlení s úhradou svých závazků vůči prodávajícímu, je povinen dodané zboží, na které se vztahuje výhrada vlastnického práva prodávajícího, kdykoliv na požádání prodávajícího vydat zpět, a to i kdyby se toto nacházelo u třetí osoby.

  1. Cena a platební podmínky

4.1. Ceny zboží a dopravy jsou uváděny bez DPH. Celková cena zboží i dopravy a případně dalších poplatků, které je kupující povinen zaplatit, včetně DPH, je zobrazena v souhrnu před finálním potvrzením objednávky.

4.2. Platba je možná pouze bezhotovostním převodem na účet prodávajícího, a to na základě prodávajícím vystavené faktury se splatností 21 dní. Faktura/ daňový doklad bude kupujícímu zaslána elektronickou poštou na emailovou adresu uvedenou v objednávce, či samostatně poštou na adresu kupujícího.

4.3. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat po kupujícím zaplacení zálohy, a to až do výše 100% hodnoty objednávky. V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová faktura - daňový doklad". Po dodání zboží je na daňovém dokladu hodnota zálohy odečtena.

4.4. V případě oprávněného odstoupení od kupní smlouvy po zaplacení zálohy jsou peníze nebo jejich příslušná část obratem odeslány zpět na číslo účtu, ze kterého byly převedeny, pokud není dohodnuto jinak. V případě oprávněného odstoupení od kupní smlouvy po dodání zboží a zaplacení kupní ceny je příslušná částka odeslána zpět na číslo účtu, ze kterého byla převedena, a to obratem po dodání zboží zpět Prodávajícímu.

4.5. Veškeré změny a změny cen na internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Prodávající si vyhrazuje chyby při zveřejnění na internetových stránkách. Nabídka zboží dle webových stránek prodávajícího platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit, přičemž počet akčních kusů je v nabídce vždy uveden, případně po určenou dobu. Cena je platná v době objednání.

  1. Dodání zboží

5.1. Zboží lze dodat kupujícímu po celé České republice. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce, případně provozovna prodávajícího, je-li kupujícím zvolen jako způsob doručení osobní odběr, a to

Provozovna Modletice 101, Říčany 251 01

Provozovna Hněvotín 445, Olomouc 783 47

Osobní odběr na provozovnách je možný pouze po předchozí domluvě termínu!

5.2. Kupující je povinen si v místě dodání zboží převzít, v opačném případě bude zboží na jeho náklady uskladněno a po domluvě také na jeho náklady znovu odesláno.

5.3. Součástí dodání zboží není jeho instalace.

5.4. Dodávky zboží budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle 5 - 21 pracovních dnů. Ve výjimečných případech, nebo pokud není zboží skladem, může být dodací lhůta i delší, o čemž bude kupující bezodkladně po zjištění této skutečnosti vyrozuměn. Informace o dodacích lhůtách uvedené na webových stránkách prodávajícího jsou pouze informativní.

5.5. Prodávající neodpovídá za opoždění dodávek na základě vyšší moci a událostí, které prodávajícímu podstatně ztíží či znemožní dodávky. Za zásah vyšší moci jsou považovány zejména, nikoliv však výhradně: zásah blesku, bouře, povodně, zemětřesení a jiné přírodní katastrofy; epidemie; nehody postihující výrobu či skladování produktů, celkové či částečné přerušení dodávek surovin nebo energií, porucha strojů; potíže pracovního rázu jako např. stávky, zpomalení či uzavření výroby, nedostatek pracovních sil; válka, občanské nepokoje, blokády, vandalismus a demonstrace; jednání či nejednání jakéhokoliv vládního či administrativního orgánu včetně embarg, licenčních kontrol či omezení produkce a distribuce; jakékoliv příčiny, které prodávající nemůže přiměřeně ovlivnit. Za případy vyšší moci jsou považovány překážky, které nastanou u samotného prodávajícího, u dodavatelů prodávajícího nebo jejich subdodavatelů. Uvedené skutečnosti opravňují prodávajícího k posunutí dodávky o dobu trvání překážky a přiměřenou dobu potřebnou k realizaci dodávky. Pokud se pro prodávajícího stala dodávka zboží nebo služeb pro překážku nemožnou či neuskutečnitelnou, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.

5.6. Ocitne-li se prodávající v prodlení, popř. pokud je dodání zboží nebo služeb nemožné z důvodů způsobených prodávajícím, je kupující oprávněn odstoupit od smlouvy po uplynutí písemně poskytnuté přiměřené dodatečné lhůty, nejméně však o dobu trvání překážky. Právo kupujícího odstoupit od smlouvy se vztahuje zásadně pouze na ještě nesplněnou část smlouvy.

  1. Odstoupení od smlouvy

6.1. Strany kupní smlouvy jsou oprávněny od smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení smlouvy druhou smluvní stranou a dále v případech výslovně uvedených v těchto obchodních podmínkách.

6.2. Prodávající

Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím v těch případech, kdy se zboží již nevyrábí nebo nedodává, nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, resp. není možné dodat prodávajícímu zboží od dodavatele prodávajícího za původně udávanou cenu.

Dále je také prodávající oprávněn odstoupit v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu cifru nižší cena (např. při udávání ceny „vypadne“ jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by u zboží bylo uvedeno, že se jedná o výprodej či o jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, zjevné chyby v popisu zboží, obrázku atd., nebo v případě zjevně mylné chyby v informaci podané operátorem zákaznického centra.

V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů od storna objednávky ze strany prodávajícího.

Prodávající může dále odstoupit od smlouvy v případě, že bude mít důvodnou obavu a podezření na zneužití osobních údajů stran, platebních karet, osobních dokladů apod.

Výše uvedená ustanovení se analogicky použijí i pro zrušení (stornování) objednávky.

  1. Práva z vadného plnění, záruka

7.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží nemá v době převzetí vady.

7.2. Kupující je povinen při převzetí zboží od přepravní služby provést pečlivě kontrolu neporušenosti přepravního obalu. V případě, že obal je poškozen, je kupující povinen uvést tuto informaci do předávacího protokolu přepravní služby, resp. přepravního listu dopravce. Jakékoli poškození zásilky je kupující povinen neprodleně oznámit prodávajícímu.

7.3. Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat návod k použití či návod na obsluhu a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit, v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti prodávajícího za vady.

7.4. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit.

Prodávající poskytuje na zboží záruku za jakost v délce dvanácti (12) měsíců s tím, že vadu zboží krytou zárukou, která se u zboží vyskytla po jeho dodání, je možné vytknout v uvedené záruční době.

7.5. Kupující je reklamaci povinen uplatnit písemně, včetně elektronické formy, a to na adresách prodávajícího uvedených v záhlaví těchto obchodních podmínek. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Při reklamaci je kupující povinen předložit doklad prokazující nabytí reklamovaného zboží od prodávajícího.

7.6. Kupující je v uplatněné reklamaci povinen určit, jaký způsob vyřízení reklamace při splnění zákonných podmínek uplatňuje dle §2106 či §2107 OZ.

7.7. O reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace bude dále vyřízena, a to včetně odstranění vady, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30ti kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak.

  1. Ochrana osobních údajů

Prohlášení prodávajícího k ochraně osobních údajů lze nahlédnout na www.jungheinrich-profishop.cz/service/obchodn-a-dodac-podmnky/prohlaseni-o-ochrane-osobnich-udaju/

  1. Právo na používání Digitálního produktu a Dat generovaných při poskytování související služby (Licence k datům)

Během používání Digitálního produktu společnosti Jungheinrich Zákazníkem budou získávána, shromažďována, generována nebo jinak zpracovávána různá data související s Digitálním produktem Jungheinrich nebo prostředím Digitálního produktu Jungheinrich, včetně souvisejících metadat (tzv. „Data generovaná produktem“). V případě, že je Digitální produkt Jungheinrich připojen k softwaru, aplikaci nebo jiné digitální službě poskytované nebo jinak provozované společností Jungheinrich (tzv. „Související služba“), může Související služba získávat, shromažďovat, generovat nebo jinak zpracovávat data představující digitalizaci uživatelských činností nebo událostí souvisejících s připojeným Digitálním produktem Jungheinrich, včetně souvisejících metadat („Data generovaná při poskytování související služby“). Smluvní strany se dohodly, že budou Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby používat a sdílet níže uvedeným způsobem.

  1. Přístup k datům a jejich ukládání v Digitálním produktu Jungheinrich

Zákazník souhlasí s tím, že společnost Jungheinrich může přistupovat k Digitálnímu produktu Jungheinrich, získávat, stahovat nebo jiným způsobem přijímat Data generovaná produktem Jungheinrich a odesílat a ukládat data do něj. V případě, že Zákazník umožní přístup k Digitálnímu produktu Jungheinrich a jeho používání fyzickým osobám, např. zaměstnancům Zákazníka („Koncoví uživatelé“), je Zákazník odpovědný za získání souhlasu také od tohoto Koncového uživatele v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů. Nesplnění této povinnosti se považuje za podstatné porušení povinností Zákazníka podle těchto Všeobecných obchodních podmínek.

  1. Držitelé dat

Společnost Jungheinrich a Zákazník se dále dohodli, že v kontextu těchto Všeobecných obchodních podmínek je držitelem dat ve smyslu nařízení (EU) 2023/2854 (tzv. „Nařízení o datech“) pro všechny Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby společnosti Jungheinrich AG, Friedrich Ebert Damm 129, D-22047 Hamburg („Držitel dat“).

  1. Právo používat neosobní Data generovaná produktem pro stanovené účely

12.1. Zákazník uděluje Držiteli dat právo používat Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby, které nejsou osobními údaji, k následujícím účelům v rozsahu povoleném platnými právními předpisy: plnění smlouvy se Zákazníkem nebo činností souvisejících s takovou smlouvou; monitorování a udržování funkčnosti, bezpečnosti a zabezpečení Digitálního produktu nebo Související služby za účelem zajištění připravenosti na incidenty a reakce na incidenty, řešení problémů, podpory, záruky, záručních anebo podobných činností a související analýzy dat pro provádění takových činností, včetně odhalování a vyšetřování incidentů a jejich příčin; posuzování, obhajoby anebo vymáhání nároků Zákazníka, Držitele dat nebo třetí strany souvisejících s Digitálním produktem nebo Související službou; analýzy a měření efektivity a využívání produktů a služeb společnosti Jungheinrich, včetně statistických analýz, zejména pro sledování a udržování funkčnosti, bezpečnosti a zabezpečení Digitálního produktu nebo Související služby a zajištění kontroly kvality; zlepšování fungování jakýchkoli produktů anebo služeb nabízených společností Jungheinrich anebo Držitelem dat, včetně provádění kontroly kvality, prediktivní údržby a nabízení podpory nebo záručních služeb; vývoj nových vlastností, funkcí nebo nástrojů pro Digitální produkty nebo Související služby společností Jungheinrich nebo Držitelem dat, či třetími stranami jednajícími jménem společnosti Jungheinrich nebo Držitele dat; vývoj nových produktů nebo služeb, ať už samostatně, ve spolupráci nebo prostřednictvím účelových subjektů, jako jsou společné podniky; fakturace a správa účtů; dodržování platných právních předpisů a ochrana a vymáhání práv společnosti Jungheinrich; agregace údajů o Digitálních produktech a Souvisejících službách s jinými údaji nebo vytváření odvozených údajů, a to za jakýmkoli zákonným účelem; a školení vlastních modelů umělé inteligence a systémů umělé inteligence a funkcí strojového učení od třetích stran a dodavatelů („Licence k datům“).

12.2. Držitel dat nepoužívá Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby k získávání poznatků o ekonomické situaci nebo majetku Zákazníka ani žádným jiným způsobem nebo formou, které by poškozovaly oprávněné zájmy Zákazníka.

  1. Licence na odvozená data a jejich použití třetími stranami

13.1. Strany se dohodly, že Držitel dat je oprávněn poskytnout jiným právnickým osobám v rámci skupiny Jungheinrich právo používat Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby, které nejsou osobními údaji pro účely definované v tomto oddíle („Licence k odvozeným datům“). Držitel dat je oprávněn pověřit prodejce a dodavatele nebo spolupracující partnery třetích stran, aby používali Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby pro účely uvedené v Licenci k datům za předpokladu, že Držitel dat tyto třetí strany smluvně zaváže k tomu, aby obdržená neosobní Data generovaná produktem a Data generovaná při poskytování související služby dále nesdílely.

13.2. Bez ohledu na výše uvedené může Držitel dat, jakož i třetí strany, pokud je to přípustné, využívat služby zpracování dat, jako jsou služby cloud computingu, hostingové služby nebo podobné služby, aby na vlastní účet a na vlastní odpovědnost pro účely zpracování Dat generovaných produktem a Dat generovaných při poskytování související služby.

  1. Použití a předávání Dat generovaných produktem a Dat generovaných při poskytování související služby, které jsou osobními údaji

14.1. Držitel dat může používat, sdílet s třetími stranami nebo jinak zpracovávat jakékoli Údaje o produktu a související údaje o službě, které jsou osobními údaji, pouze tehdy, pokud existuje právní základ stanovený a za podmínek povolených nařízením (EU) 2016/679 („GDPR“) a případně směrnicí 2002/58/ES („Směrnice o soukromí a elektronických komunikacích“) anebo s výhradou jiných platných právních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů.

14.2. Zpracování osobních údajů se řídí smlouvou o zpracování osobních údajů sjednanou mezi stranami.

  1. Technická a organizační opatření

15.1. Držitel dat uplatňuje technická a organizační opatření k tomu, aby zajistil úroveň ochrany odpovídající riziku zpracování Dat generovaných produktem a Dat generovaných při poskytování související služby, pokud jde o důvěrnost, integritu a dostupnost, jakož i dostatečnou odolnost a bezpečnost systémů zpracování údajů, která jsou přiměřená okolnostem s ohledem na stav vědy a techniky, možnou újmu způsobenou Zákazníkovi a náklady spojené s ochrannými opatřeními.

15.2. Technická a organizační opatření podléhají technologickému pokroku a neustálému vývoji. V této souvislosti jsou Držitel dat a společnost Jungheinrich oprávněni zavést alternativní, vhodná opatření za předpokladu, že bude zachována a nesnížena úroveň bezpečnosti stanovených opatření.

Platné od 13.10.2025

Máte nějaké dotazy?